Romski umetnik



Ljubavni krah Canadera - 'Doveo sam Ivu na vlast, a sada ne želi ni čuti za mene'

Objavljeno dana: 16.11.2010.


U ponedjeljak 15. 11. 2010. romski književnik i slikar Kasum Cana darovao je portret Ive Sanadera Muzeju prekinutih veza u Zagrebu gdje ga je preuzeo Dražen Grubišić

Foto: Tomislav Čuveljak

"Sanadera sam sreo u Saboru na hodniku, a čim me vidio, rekao je da nema ništa s tim i da se javim Jadranki Kosor", rekao je ogorčeno Kasum Cana, romski pisac i slikar, koji je portret Ive Sanadera darovao Muzeju prekinutih veza u Zagrebu. Muzej prekinutih veza utemeljili su 2006. Olinka Vištica i Dražen Grubišić, a u njemu razočarani ljubavnici ili partneri mogu ostaviti predmete koji ih podsjećaju na raskinute emocionalne veze. Kasum Cana, predsjednik Foruma Roma Hrvatske, ljut je na Ivu Sanadera jer ga je, kako kaže, iznevjerio oko organizacije VII. svjetskog kongresa Roma održanog u Zagrebu 24. listopada 2008. Kao predsjednik vlade Ivo Sanader odobrio je 200.000 kuna za kongres, što nije bilo dovoljno.

"Odmah sam znao da će biti problema jer nema dovoljno novca", kaže Kasum Cana čiji je Forum organizirao kongres s 350 gostiju iz cijelog svijeta u Hotelu I, "i htio sam odustati, ali svi su mi govorili da ustrajem. Kongres je otvorila Jadranka Kosor, svi su došli čestitati, a sada kada treba podmiriti troškove, Sanader neće sa mnom razgovarati." Kasum Cana je dobio za kongres i 320.000 kn od Grada Zagreba, ali još je ostalo 254.000 kn nepodmirenih troškova zbog čega Hotel I prijeti Cani tužbom. Slika koju je Cana darovao Muzeju rad je slikarice Vere Jadanec, dopredsjednice Roma Art Centra, a trebala je biti uručena Sanaderu u znak zahvalnosti za potporu kongresu.

Vrijedi pogledati i fotogaleriju bolnog rastanka

"A ja sam Sanadera doveo na vlast", kaže Kasum Cana prisjećajući se situacije nakon zadnjih izbora kada je HDZ-u za većinu u Saboru trebala potpora zastupnika nacionalnih manjina. "Nazif Memedi, zastupnik Roma, prvo je bio kod Zorana Milanovića, ali ovaj nije znao s njim razgovarati pa sam ja Memedija gurnuo HDZ-u", ogorčen je Kasum Cana.

Obrazloženje donacije Muzeju prekinutih veza

Poštovani Muzeju prekinutih veza, ovo je slučaj emotivne veze između mene kao predsjednika Foruma Roma Hrvatske i nekadašnjeg predsjednika Vlade gospodina Ive Sanadera.

ima više od 200.000 razloga, koje traje od 2008. godine sve do 5. 11. 2010. godine, a dato obećanje nije se u potpunosti ostvarilo. U prilogu Vam šaljem našu zadnju fotografiju u saborskom restoranu u društvu našeg romskog zastupnika gospodina Nazifa Memedija, delegata Slovenije u European Roma and Travelers Forumu, gospodina Harisa Tahirovića, te moje malenkosti, Kasuma Cane.

Slika koju darujem je ulje na platno, djelo akademske slikarice Vere Jadanec. Taj dar je bio namijenjen gospodinu Ivi Sanaderu za uspješno održavanje VII. svjetskog kongresa Roma u gradu Zagrebu 2008. godine.

s poštovanjem,

Kasum Cana

Ni komentarjev: